Silniční a železniční mosty

Silniční a železniční mosty

Most – označovaný také jako „mladší bratr cesty" – představuje prvek, který pomáhá překonávat nejrůznější překážky. Lidstvo přirozeně tíhlo a tíhne k tomu, co lidi spojuje, nikoliv k tomu, co je rozděluje. K tomu, co život usnadňuje, a nikoliv ztěžuje. A mosty, mostky, lávky toto poslání naplňují. V oblasti silničních, železničních mostů, lávek a potrubních mostů se zaměřujeme především na certifikovanou výrobu splňující požadavky ŘSD, SŽDC a mimo jiné také německé Deutsche Bahn AG, odbornou dodávku a montáž náročných a atypických mostních konstrukcí.

Výroba je realizovaná v prostorách o celkové ploše 49 449 m2. Maximální velikost jednoho kusu – 7 x 5 x 40 m o hmotnosti až 100 000 kg. V dnešní době je roční kapacita výroby ocelových konstrukcí 36 000 t/rok.

Mezi naše „NEJ" patří:

  • první vyrobený most, most Litoměřice 44m, (1858)
  • nejtěžší most, 13 200 t konstrukce železničně – dálničního mostu Bratislava, (1985)
  • nejvyšší dálniční most 76 m, most Velké Meziříčí na dálnici D1 (1974-1976)
  • nejdelší most, 1200 m most na D8 Trmice, (2005-2006)
  • most s největším rozpětím pole 431,8 m, most Bratislava (1972)
  • nejširší expedovaný kus mostní konstrukce 7,2 m, Estakáda přes potok Porubka (2015)
  • dodávka rozpětím největšího Langrova trámu 99 m, na železniční trati Tábor – Sudoměřice, (2014)
  • přeprava mostu v jednom kusu, železniční most Stříbrno – Planá, délka 41, výška 4 m, hmotnost 101 t, (2009)
  • první železniční most s použitím materiálu ATMOFIX, most na vlečce do FERONY Brno, (1977)